영어

비즈니스 영어회화 English meeting(영어미팅) A to Z 03- 미팅을 성공적으로 준비하려면?

insight_knowledge 2019. 3. 10. 20:51
728x90
반응형





안녕하세요 여러분, 지식마블의 비즈니스 영어회화에 오신 것을 환영합니다. 


지난 강의들 잘 듣고 계신거죠? 

연속적으로 이루어지는 강의이기 때문에, 앞의 내용들 잘 복습하시길 바라겠습니다. 


Now that we learned about the different kinds of meetings in the last lecture, 

we can think about what makes a successful meeting.

지난 강의에서 다양한 종류의 미팅에 대하여 배웠기 때문에, 이제는 성공적인 회의로 이끄는 것이 무엇인지에 대해 생각해보겠습니다. 



If participants understand what the purpose of a meeting is and what is expected of them then it's more likely to be successful, right?

참석자들이 회의 목적과 참석자들에 대한 기대를 이해한다면, 회의가 더 잘될 겁니다. 그렇죠? 



But before we list some specific guidelines for a successful meeting, let me ask you to think about any meetings that you have attended that didn't go well. 

하지만 성공적인 미팅에 대한 세부 가이드라인을 열거하기 전에, 여러분들이 참석한 미팅 중 잘 되지 않았던 미팅들에 대해 생각해 보시라고 말씀드리고 싶습니다. 


What were some things that were not successful about them?

그 미팅들은 어떤 부분들이 성공적이지 못했었나요? 


여기 다른 사람들의 경험담들이 있습니다. 한번 살펴볼까요? 


“We didn't start for 20 minutes because people were just chatting and then the meeting went on for an extra hour.”

사람들이 그냥 잡담을 나눠서 20분간 회의를 시작을 못했구요, 그래서 회의가 한시간이나 진행되었습니다. 


“One of the participants wouldn't shut up. No-one else was able to speak.”

참석자 중 누구도 말을 멈추지 않아서, 아무도 말할 수 없었습니다. 


“I didn't really know what we were suppose to be talking about, and at the end I didn't know what we had decided. I felt it was a complete waste of time.”

우리가 뭐에 대하여 말해야 하는지 몰랐구요, 마지막에도 우리가 뭘 결정해야 하는지 몰랐어요. 이건 완전히 시간낭비라고 생각했어요. 


“I came prepared because I had read the documents that we were 

supposed to discuss, but it was really clear that a lot of other people at the meeting hadn't read them. Some of them didn't even bring the documents at the meeting. I felt so frustrated.”

문서에 토론해야 하는 부분이 있는 걸 보고선 준비해서 갔는데, 회의에 온 사람들 대다수가 그 문서를 읽지 않은 게 분명했어요. 일부는 심지어 회의에 그 문서를 들고 오지도 않았더라구요. 너무 답답했어요. 


“I wanted to contribute because I thought I had a few good ideas, but I didn't feel comfortable giving my opinion, so I just kept quiet.”

몇가지 좋은 아이디어가 있는 거 같아서 좀 회의에 기여하고 싶었는데, 제 의견 내기에 편한 분위기가 아니어서, 그냥 가만히 있었어요. 


“The meeting room was small so we were all sitting really close together. There was also construction work going on outside so it was hard to hear.”

회의실이 작아서 정말 가깝게 붙어 앉아있었어요. 밖에는 또 공사 중이어서 잘 들리지도 않았어요. 


Were any of those comments familiar? 

They probably were because those are very typical complaints about meetings.

이와 비슷한 의견 있었나요? 

회의에 대한 전형적인 불만들이기 때문에 아마도 비슷한 의견 있을 것입니다. 


However, if we think about it, we can solve most of those problems fairly easily. 

By following a few basic guidelines we can make sure most of the meetings we attend are successful.

하지만, 생각해보면, 훨씬 더 쉽게 이 문제들의 대부분을 해결할 수 있습니다. 

다음 몇몇 기본 가이드라인을 따름으로써, 우리가 참석한 미팅 대부분을 성공적으로 만들 수 있습니다. 


Perhaps the most important guideline is to be prepared. 

아마도, 가장 중요한 가이드라인은 바로 준비하는 것입니다!

Make sure that there is an agenda and that everyone receives the agenda at least 24 hours before the meeting.

아젠다가 있고, 모든 사람들이 회의 시작 최소 24시간전엔 그 아젠다를 모두 받도록 해야 합니다. 



If you are a participant in the meeting make sure that you read the agenda and prepare any documents that are necessary.

여러분이 만약 미팅에 참석자라면, 아젠더랄 읽고 필요한 서류를 챙기시길 바랍니다. 


It's a good idea to print out the agenda or at least have an electronic copy available.

아젠다를 출력하거나 아니면 최소한 전자문서로 챙기는 것도 좋은 생각입니다. 


이제 회의 운영할 때의 가이드라인은 다음 강의에서 설명드리도록 하겠습니다. 

구독 많이 눌러주시고 그럼 여러분! 빠이~! 


728x90
반응형