안녕하세요 여러분 지식마블입니다.
오늘은 비즈니스 영어회화 그 2번째 강의입니다.
So let's get started with our second lesson, types of meetings.
자 그럼 두번째 수업을 시작하겠습니다. 미팅의 유형입니다.
let's think about different types of meetings.
다양한 미팅 유형들에 대해 생각해보도록 하죠
In business there are many kinds of meetings, for example,
비즈니스의 세계에서는, 다양한 종류의 회의가 있는데요, 예를 들자면,
social get-togethers, networking meetings, and negotiations with people from different companies.
다양한 회사 사람들과의 사회적인 모임, 네트워크 미팅, 협상 등이 있지요.
In this lecture, however, will be mainly talking about internal meetings.
하지만, 이번 강의에서는 주로 내부 미팅에 대해서 얘기를 드릴 겁니다.
Meetings with people you work with.
여러분이 일하는 사람들과의 미팅 말이죠.
Even so there are still several types of internal meetings.
내부 회의도 여러 유형들이 있습니다.
So let's talk briefly about what they are.
그것들에 대해 간략하게 얘기해보도록 하죠.
Basically the type of meeting often depends on what the purpose of the meeting is.
일반적으로 미팅의 유형은 그 미팅의 목적이 무엇이냐에 기인합니다.
Look at this list of different meetings that might happen in a company.
여기 회사에서 열릴 수 있는 다양한 미팅들 목록을 보시죠.
How many have you participated in?
여러분은 얼마나 많은 미팅에 참여하고 계시나요?
Let’s talk about each of these different meetings.
이제 이 다양한 회의들 각각에 대해 알아보겠습니다.
The purpose of an information meeting is to explain something.
인포메이션 미팅의 목적은 무언가를 설명하는 것입니다.
In an information meeting there might be just one or two speakers and an audience.
인포메이션 미팅에서는 한명이나 두명의 화자와 청중이 있을 수 있습니다.
Participants usually listen and may sometimes ask questions.
참석자들은 보통 듣고, 때론 질문을 하기도 하죠.
A team meeting is when members of a particular team meet, for example a management team or a finance team.
팀 미팅은 특정 팀원들이 만날 때, 예를 들면 관리팀 또는 재무팀원들이 모일 때 합니다.
Usually these meetings are scheduled regularly, weekly, or monthly.
이 미팅들은 보통 정기적, 매주 또는 매달 잡힙니다.
At these meetings people usually share information and give updates.
이 미팅들에서, 사람들은 정보를 공유하고 업데이트된 내용들을 말합니다.
They may also make announcements and make decisions.
또한 공지를 하거나 결정을 할 수도 있습니다.
If people from different departments are working on a specific project
there will usually be a kick off meeting.
다양한 부서 사람들이 특정프로젝트에서 일하면, 보통 킥오프 미팅이 있습니다.
킥 오프미팅은 착수회의, 시작회의를 말합니다.
When the project begins and then regular progress report meetings take place
afterwards where people working on the project give updates.
프로젝트가 시작된 후 정기적으로 진행상황 보고회의가 열리면, 프로젝트에 참여한 사람들이 업데이트를 제공합니다.
At the end there may be a debrief meeting where participants can discuss
what was successful or not so successful about the project.
마지막에는 참가자들이 프로젝트에서 성공한 것과 성공하지 못한 것을 토론할 수 있는 보고회의가 있을 수 있습니다.
At decision-making meetings, the purpose is to reach agreement on one or
more issues.
의사결정회의에서는, 한 개 이상의 협의사항을 도출하는 것이 목적입니다.
Attendees are expected to participate fully, giving their opinions and coming to agreement.
참석자들은 모두 자신의 의견을 제시하고 합의를 도달하기 위해 전적으로 참석해야 합니다.
Often the leader will ask for a vote.
회의진행자가 종종 투표를 요구하기도 합니다.
At brainstorming meetings, the purpose is to think of and share new ideas about a topic.
Or try to solve a problem.
브레인스토밍회의에서는, 주제에 대해 생각하고 새로운 아이디어를 공유하는 것이 목적입니다. 또는 문제를 풀려고 노력도 하구요.
These meetings are often informal and participants are expected to be creative.
이 회의는 종종 격식을 차리지 않고, 참석자들은 창의적이어야 합니다.
Usually we think meetings are where people are together discussing things.
보통 우리는 회의는 사람들이 함께 논의하는 곳이라 생각합니다.
But we can also describe a training and a team-building as types of meetings.
그러나 우리는 또한 회의의 유형으로, 훈련 및 팀 빌딩을 만들 수도 있습니다.
The goal in these kinds of meetings is to improve the work situation.
이러한 종류의 회의에서의 목적은 업무 상황을 개선하는 것입니다.
For example, by helping employees use the new software program or by encouraging employees to work together as a team.
예를 들자면, 직원들이 새로운 소프트웨어 프로그램을 사용하도록 돕는다거나, 직원들이 한 팀으로써 함께 일하도록 격려한다던지 말이죠.
We also usually think of meetings as a group of people sitting around a table in a meeting room.
우리는 또한 회의실에 테이블에 둘러앉은 그룹 미팅을 보통 생각하는데요,
However these days there are also meetings where some or all of the participants are in different locations.
그러나 요새는 서로 다른 장소에서 참석자 일부 또는 모두가 참석하는 미팅도 있습니다.
These kinds of meetings, teleconferences or video conferences can have the same purposes that we've just talked about but they also have their own special guidelines and you'll learn about these guidelines later in the course.
이러한 미팅 종류가 바로 텔레컨퍼런스 또는 비디오 컨퍼런스인데, 이 컨퍼런스들은 우리가 방금 얘기한 모두 같은 목적을 가질 수 있는데요, 그러나 또한 그 회의들만의 특별한 가이드라인이 있어, 나중에 이 가이드라인에 대해서도 배우게 되실 겁니다.
To review the general kinds of meeting there are, let's look at a few examples and decide what kind of meeting would be appropriate.
일반적인 미팅 종류를 복습하기 위해, 여기 몇가지 사례들을 살펴보고 어떤 종류의 미팅이 적절한지 선택해 보세요 ^^
You work for a small coffee shop company with a few coffee shops in town.
여러분이 동네에 있는 몇몇 커피숍을 가진, 작은 커피숍 회사에서 일한다고 하죠.
You would like to add some food.
여러분은 몇가지 음식도 추가하고 싶은데요,
You want to get some ideas from your team.
또 여러분 팀에서 아이디어를 얻고 싶습니다.
킥오프미팅, 브레인스토밍 미팅 이 둘 중 어떤 회의가 이러한 목적에 맞을까요?
That's right, you would want to hold a brainstorming meeting.
맞습니다. 브레인스토밍 미팅을 가지려고 하겠죠.
You've just reorganized the management team in your organization and you want to explain it to your department.
이번엔 여러분이 여러분 회사의 관리팀을 재구성했는데, 이를 여러분 부서에 설명하고 싶습니다. 이럴 땐 이 둘 중에 어떤 미팅이 적절할까요?
That's right. You would want to hold an information meeting.
맞습니다. 인포메이션 미팅을 가지려고 하겠죠?
How about this situation? You want to select a new software program for your design team.
이번엔 어떤가요? 여러분의 디자인팀을 위해 사용할 새로운 소프트웨어 프로그램을 선택해야 하는데요? 이땐 어떤 미팅이 적절할까요?
둘 중에 하나 선택해보세요. 결정하셨나요?
Because you need to make a decision, this would be a decision-making meeting.
결정을 해야하기 때문에, 디지션 메이킹 미팅이 적절할 겁니다.
Finally, your international sales team needs to have its monthly meeting.
Many of the team members are out of the office.
마지막으로 여러분의 국제영업팀이 월간미팅을 가지려 하는데요, 팀 멤버들 다수가 사무실 밖에 있네요.
이러한 경우엔 어떤 미팅이 적절할까요?
Because they are in different places, a teleconference would be the best way to hold the meeting.
여러 장소에 팀원들이 있기 때문에, 이럴 땐, 텔레컨퍼런스가 미팅을 갖기 위한 최선의 방법이 되겠네요.
Now that we know about the different kinds of meetings, we can think about what makes a successful meeting. We will address it in the next lecture.
이제 미팅의 여러 종류에 대해 알게 되었기 때문에, 우리는 무엇이 성공적인 미팅을 만드는지 생각해볼 수 있습니다. 다음 시간에 이를 다루겠습니다.
자 오늘도 수고하셨구요.
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